A két leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz

Egy MLM üzlet sikeres felépítése során talán az egyik legfontosabb tulajdonság, amivel rendelkezned kell, a lelkesedés. Úgy is lehetne fogalmazni, hogy egy nagy hálózatot kizárólag lelkesedéssel is fel lehet építeni. Az őszinte lelkesedés sokkal fontosabb a termékismeretnél vagy a marketing terv ismereténél. Ha valóban, őszintén lelkes vagy, az áthat az emberekre, sokszor megállíthatatlanná tesz! A lelkesedés közben az üzletépítők gyakran elkövetnek két óriási hibát, amit sajnos a legtöbbször nem is vesznek észre.



1. Első hiba:
Van egy alapszabály a mai reklámoktól, üzletkötőktől hemzsegő világunkban: Az emberek utálják, ha valaki el akar nekik adni valamit, viszont nagyon szeretnek vásárolni.

Hogy is van ez?
Lelkes vagy, határozottan beszélsz a termékről, sorolod az előnyeit a beszélgető partnered számára. Észre sem veszed és nyomulsz, eladsz. A másik fél tudatalattijában pedig azonnal elindul egy folyamat: hoppá, el akarnak nekem valamit adni… Nem veszek semmit!
Sajnos így működünk manapság. Ezért alkalmazkodni kell. Próbáld ki, figyeld magad és ne adj el, ne akarj eladni. Meglátod az emberek venni akarnak majd tőled. Csak arról beszélj, hogy neked miért jó ez a termék, te miért fogyasztod és soha ne arról, hogy neki miért lehet jó. Ha nem a másik félről, hanem magadról beszélsz, o is részesülni akar az általad nyert előnyökből és vásárolni fog.

2. Második hiba:
Túl sokat beszélsz.
Ha lelkes vagy, szeretnéd ha ez a lelkesedés átragadna a másik félre is. Ha a nagy (és végtelenül hasznos) lelkesedésed közben elfelejtesz figyelni a beszélgetőpartneredre, észre sem veszed, hogy már 20 perce csak pl. a ganoderma gombáról beszélsz, ami őt egyáltalán nem érdekli. Az is lehet, hogy lerohanod az üzlet részleteivel, holott még meg sem fogalmazódott benne az érdeklődés. A sok beszédnek a másik hátulütője, hogy ezzel azt kommunikálod, hogy neki is ezt kell tenni, neki is óriási mennyiségű információval kell rendelkeznie, ha sikeres üzletet akar építeni, holott csak arról van szó, hogy a saját terméktapasztalatról kell beszámolni első lépésben. Legyen pl. az a célod, hogy megvegyen egy doboz kávét és azt fogyassza el úgy, hogy nem iszik mellette más kávét és beszámol a tapasztalatairól.

Egy lerövidített példa, hogy mire gondolunk: 
Találkozol egy régi ismerősöddel véletlenül, aki megjegyzi milyen jól nézel ki.

A verzió a válaszra:
Te: Igen? Köszönöm. Képzeld, már két hónapja fogyasztom a ganoderma gomba kivonatot kávéban és kapszulában, Fantasztikus! Itt a weblapcímem, itt egy prosi, itt tudsz csatlakozni, csak 5000 Ft. A jövő héten lesz képzés arra már el is tudsz jönni stb.

B verzió:
Te: Igen? Köszönöm! Meg van az oka…
Ismerősöd: Na és mi az?
Te: Ajánlottak egy fantasztikus terméket, arról vannak csodálatos tapasztalataim.
Ismerősöd: Mi az a termék?
Te: Egy nagyon finom kávé, amiben egy különleges gyógynövény van.
Ismerősöd: Nahát, ilyenről még nem is hallottam…
Te: Fogyasztásakor nem tapasztaltam gyomorégést, energikusabb vagyok, mégis jól alszom. Frissen és kipihenten ébredek.
Ismerősöd: És hol lehet ilyen kávét kapni?
Te: Ez boltban nem kapható, ha gondolod, tudok neked adni kipróbálásra egy dobozzal, mert nekem van, a lényeg úgy idd meg, hogy ne igyál mellette más kávét.

Szerinted melyik válasz működik?
Fontos: a regisztráció akkor válik érvényessé, ha legalább 1 db terméket is vásárolsz mellé!

Tagsági szerződés

Megjegyzések